2.ორფეოსი ჰადესში -- ნაწილი პირველი: ტალანტი: თავისუფლება და სნეულება: შექმნის უნარი – ფსიქიკური ენერგია -- ტალანტი; ბიოლოგიური და სოციალური საფუძველი: ადამიანი და თავის ტვინი, კონსტიტუცია და ტემპერამენტი, გარემო და ტალანტი, ა)ბიოგრაფია, ბ)ბიოსფერო, გ)პოლიტიკურ–კულტურული ატმოსფერო და ორიენტირი, შინაგანი იმპულსები და ენა შთაგონება და გათვლა, ასოციაცია და ცნობიერ–არაცნობიერის სინქრონია -- ესთეტიკური გრძნობისა და თხზვის არქეოლოგია: ბრძოლა და განცდა, ტრაგედია და კავთშეწირვის რიტუალი, ა)მხეცური გაავება, როგორც შიშის დათრგუნვა, ბ)სისხლის აზრი, გ)ტოტემური ცხოველ–კაცი, დ)მამა–ბელადის მკვლელობა, როგორც სპექტაკლი, ე)რეალობიდან წარმოსახვისაკენ – ამფითეატრტი და ტრაგედია, ვ)სიმბოლური კაცთშეწირვა, კომიზმი – დრამატიზმისაგან განმუხტვა, ლირიზმი და პოეტური ფიგურები, თხზვა – ბრძოლა–თამაშის იმიტაცია -- ტალანტი და თავისუფლებისაკენ სწრაფვა: თავისუფლება და განღმრთობა, თხზვა, როგორც ძალაუფლების ნების რეალიზება, ძალაუფლების ნება და მეფე–ქურუმის არქეტიპი, ა)მეფე–ქურუმის მკვლელობა, ბ)მეფე–ქურუმის განდევნა, გ)მეფე–ქურუმის წამება, დ)ქურუმიდან განღმრთობამდე, ე)თავისუფლებისაკენ სწრაფვა და ძლიერი პიროვნება, სისხლიანი მარსი და შემოქმედი, ტალანტი და ეროსი, თავისუფლება და კონფორმიზმი, მშვენიერების საუფლო – თავისუფლების ოაზისი -- სნეულება, როგორც დემონი: სნეულება და სიკვდილის შიში, თხზვა, როგორც ფსიქოთერაპია, მელანქოლია და დეპრესია, გამოგონილი სინამდვილე, კონსტიტუცია – ასთენიკური, ტემპერამენტი – შიზომითიკური, სექსი, სნეულება და ფსიქიკა, ჭლექი და სულის აქტივობა, თხზვა, როგორც მსხვერპლშეწირვა, შემოქმედი და სულის არქაიკა -- ნაწილი მეორე: ლიტერატურა და არქეტიპული წარმოდგენები -- არქეტიპები და ინვარიანტული სისტემა: ძალაუფლების ნება და გმირული პოეზია: ვაჟა–ფშაველა: ომი და გმირი -- გიორგი ლეონიძე: "ყივჩაღი" და "ვეფხვი" -- შოთა ნიშნიანიძე: გმირის ძიება -- მუხრან მაჭავარიანი: "მე დასაღვრელი მედარდვის სისხლი" -- თანატოსის ლანდები: გალაკტიონი და ტიციანი: დაღუპვის ქინათგრძნობა -- მიხეილ ჯავახიშვილი: ტრაგედიების რესტავრაცია -- ლეო ქიაჩელი: მამის კულტი და თვითმკვლელობა -- კონსტანტინე გამსახურდია: მამისმკვლელობა და დედის კულტი -- ორფეოსის დაღუპვა. |